Orkest

In een harmonieorkest zitten twee instrument groepen, namelijk blaasinstrumenten en slagwerkinstrumenten. Onder de blaasinstrumenten vallen dwarsfluiten, klarinetten, saxofoons, trompetten, hoorns, baritons, trombones en bassen. Bij slagwerkinstrumenten kunt u denken aan drumstel, grote trom, bekkens en af en toe wordt er ook gebruik gemaakt van melodisch slagwerk zoals marimba’s.

Als je een van bovenstaande instrumenten wilt leren bespelen zul je eerst lessen moeten volgen om bij het orkest te kunnen spelen. Deze worden verzorgd door gediplomeerde docenten waar de vereniging mee samenwerkt. Door deze docenten leer je stap voor stap hoe je het instrument moet bespelen. Het instrument dat je wilt leren bespelen, wordt door de vereniging ter beschikking gesteld.

Leiding

Het Harmonieorkest staat onder leiding van Pieter de Jong.

Repetitie

Het orkest repeteert op maandag van

18:30 – 19:00 B – orkest

19:00 – 19:30 C – orkest

19:30 – 21:30 A – orkest

in dorpshuis de Pan (Nieuwe Rijksweg 4, 9481 AR Vries).

De harmonie is een vereniging voor jong en oud,
dat maakt het heel gezellig! ” – Nynke, Klarinet

Leerlingenorkest

Het leerlingenorkest is bedoeld om de leden die nog maar net een instrument bespelen te leren om samen met anderen muziek te maken. Wanneer de leerlingen het A-niveau bereikt hebben, mogen zij doorstromen naar het harmonieorkest.

Leerlingenorkest van de Harmonie

Het orkest tijdens een streetparade

Repetitie

Het leerlingen orkest repeteert op maandag van 19:00 t/m 19:30 uur in dorpshuis de Pan.

Lid worden?

Ben je op zoek naar een gezellige muziekvereniging , dan ben je bij ons aan het goede adres! Bij de Harmonie Vries is nog ruimte voor nieuwe leden. Kom gerust eens luisteren en kijken op de repetitie