Uitreiking nieuwe snaredrums voor de Malletband!

Afgelopen donderdag was de officiële uitreiking van de nieuwe lichtgewicht snare drums, 5 stuks. Voorzitter Koos Bruin overhandigde de eerste snare drum aan Sanne de Wijk – Koekoek.

Er zijn statiegeldacties bij verschillende supermarkten georganiseerd, waar mensen ruim gedoneerd hebben. Ook bij de Rabobank Clubsupportactie ontvingen we voor dit doel bijzonder veel stemmen. Een deel van de opbrengst van deze actie ging naar de aanschaf van een basklarinet voor het Harmonieorkest. We zijn iedereen die heeft bijgedragen erg dankbaar.

Muziekwinkel Van der Glas in Heerenveen is de leverancier van de instrumenten. Een deel van de snaredrumline is vervangen worden door de 5 nieuwe lichtgewicht snares.

Het is fantastisch dat we nu kunnen blijven doorgaan met het op straat lopen in en buiten onze mooie gemeente!

INDRUKWEKKENDE 4 MEI HERDENKING

4 mei 2022

“vandaag herdenken we, morgen vieren we”

Dit waren de woorden van burgemeester Marcel Thijsen vanavond bij de dodenherdenking.Het was bijzonder na 2 jaar weer onze medewerking te mogen verlenen aan de herdenking. Slagwerkers van de Malletband gingen voorop in de stoet die vertrok vanaf de kerk naar het monument. Daar speelde de Harmonie koralen.

Het taptoesignaal werd gespeeld door Anja Mulder.

Het was voor ons weer een eer de herdenking muzikaal te mogen begeleiden.

BEVRIJDINGSFESTIVAL

1 mei 2022

Het was een drukke dag voor de Harmonie en de Malletband. Het Orkest begeleidde vanochtend de kerkdienst. Vanmiddag was er een muzikaal bevrijdingsfestival in Onder de Linden waar het Harmonieorkest en de Malletband aan mee deden. Het orkest had een gevarieerd repertoire, van het Drents volkslied tot Marching through America en the Seven Nations Army. Mensen gingen enthousiast staan meezingen bij het Drentse volkslied. Het geheel werd aan elkaar gepraat door dirigent Pieter de Jong.

De Malletband stond voor deze gelegenheid onder leiding van Klaas IJkema. De band speelde een vijftal stukken, waaronder het klassieke Toccata en North and South, titelsong van de gelijknamige TV serie.

Een geslaagde muzikale dag!

GESLAAGDE KONINGSDAG!

30 april 2022

Wat was dit een fantastische koningsdag!

Het was fijn zoveel publiek te zien vanochtend. Bedankt voor jullie enthousiasme en applaus. Het was geweldig weer voor jullie allemaal te spelen.

Theo Venema maakte een impressie:

YVETTE VENEMA, NIEUWE INSTRUCTRICE MAJORETTES VRIES

22 april 2022

Met trots stellen we Yvette Venema aan jullie voor. De 29 jarige Yvette, woonachtig in Gieten, is geen onbekende in de twirlwereld. Zelf twirlt ze op topniveau en werd 12 april in Almere nog Nederlands Kampioen met haar ensemble.

Harmonie Vries is het derde korps waaraan ze op dit moment verbonden is. Al jaren geeft ze les bij Harmonie Gasselte en ze traint zelf bij Amicitia Musselkanaal. Naast twirlen leest ze graag en veel, ze danst en kijkt graag voetbal. Ze zit vol plannen: “ik kan niet wachten om aan de slag te gaan. In de toekomst zou ik graag aan concoursen deelnemen met deze groep. Ik ben echt blij met deze nieuwe uitdaging!”

Harmonie Vries heeft met het aanstellen van Yvette Venema weer een compleet en sterk instructieteam. We zijn blij Yvette in de vereniging te kunnen verwelkomen en wensen haar heel veel plezier en succes!

VROLIJKE KLANKEN UIT DE HOLTENHOEK

9 april 2022

Vrijdagavond hebben wij ons als vereniging gepresenteerd tijdens de afsluitende avond van de blazersklas. Gedurende een aantal weken hebben de kinderen van groep 5 de eerste beginselen geleerd van het spelen op een blaasinstrument.

Tijdens de afsluitende avond lieten ze aan hun familie het resultaat horen en speelden ze een stuk samen met de Malletband en de Harmonie. Het was een geslaagde, gezellige avond.

AFSCHEID CHRISTA HUIZING

5 april 2022

Gisteravond namen we na meer dan 6 jaar afscheid van onze majorette instructrice Christa Huizing.

Dit hebben we uiteraard niet ongemerkt voorbij laten gaan en deze laatste repetitieavond stond dan ook in het teken van Christa.

Veel leden en vrienden van de vereniging waren naar de Pan gekomen.

Na een welkom door voorzitter Koos Bruin, hebben de majorettes de avond geopend met een oefening op een bewerking van ‘No Diggity’ van Lucas and Steve, een deel met en een deel zonder baton. De jongste groep majorettes deed daarna ook een speciaal voor de gelegenheid ingestudeerde oefening. De oudere dames sloten -samen met Christa- af met een dans met baton en paraplu op een nummer van Beyoncé.

Na de optredens volgde een dankwoord van Koos Bruin en kreeg Christa een welverdiend cadeau van de vereniging.

Christa, bedankt voor alles!

OKTOBERMAAND KINDERMAAND

31 oktober 2021

Vanmiddag mochten we een hele enthousiaste groep kinderen verwelkomen bij onze workshopmiddag in het kader van Oktobermaand Kindermaand. De kinderen kregen drie workshops, namelijk blazen, dansen en slagwerk. De middag werd afgesloten met een prachtig optreden door alle kinderen, begeleid door het leerlingenorkest en enkele Malletband leden. Het was een gezellige middag!

Reacties zijn gesloten.