Muzikale kerst- en nieuwjaarsgroet van Harmonie Vries en CKC De Holtenhoek

In het diepste geheim werd er de afgelopen weken geoefend door de leden van Harmonie Vries en de leerlingen van CKC De Holtenhoek. Dirigent Pieter de Jong van Harmonie Vries had een speciale kerstmedley samengesteld. Deze medley werd gespeeld door alle onderdelen van muziekvereniging Harmonie Vries en om de grappige, muzikale aspecten nog beter uit de verf te laten komen, zongen alle leerlingen van CKC De Holtenhoek uit volle borst mee. Met alle corona-richtlijnen was dit een enorme uitdaging.

De opnames van deze medley zijn gestart op het schoolplein van CKC De Holtenhoek. Alle leerlingen stonden met hun groep in een vak op het plein. Ze waren uitgedost met kerstslingers en andere attributen. Op de vroege ochtend werd de medley gezongen onder begeleiding van Pieter. Voor de filmopname werd onder andere gebruik gemaakt van een drone. Voor de ouders van de leerlingen was het een groot raadsel waarom de kinderen kerstslingers mee naar school moesten.

De opnamen gingen verder bij de Malletband van Harmonie Vries. De fanatieke ritmes gaven het geheel een stevige basis. De majorettes hebben in prachtige outfits verschillende kunsten met hun baton laten zien en tot slot namen ook het leerlingenorkest en het orkest hun stukken op. In overleg met café Onder de Linden, waarmee de muziekvereniging ook warme banden heeft, zijn enkele sfeervolle beelden voor het café opgenomen.

Verschillende personen hebben geholpen de diverse opnamen te maken. Onder andere Theo Venema, Annemarie Darneviel en alle anderen die ons geholpen hebben: via deze weg willen we hen allemaal bedanken!
Alle opnamen zijn op fantastische wijze samengevoegd door Theo Venema tot een hele bijzondere muzikale wens die te zien is via deze link: https://www.youtube.com/watch?v=4jZ1VnB-nYI&t=13s

De samenwerking tussen Harmonie Vries en CKC De Holtenhoek bestaat nu al een aantal jaren. Wat begon als een schoolorkest onder leiding van leden van Harmonie Vries is uitgegroeid tot een wekelijkse blazersklas op De Holtenhoek die afgelopen jaar zelfs heeft meegespeeld op de jaarlijkse uitvoering van de muziekvereniging. Op deze manier krijgen alle leerlingen van het kindcentrum de kans om kennis te maken met de beginselen van het musiceren. Ze zingen, leren over ritmes en tonen, bewegen op- en luisteren naar muziek, en de kinderen leren allemaal een blaasinstrument te bespelen. Dat dit een succes is, blijkt wel uit de vele aanmeldingen om na de blazersklas mee te gaan spelen in de Harmonie.

Met deze bijzondere kerst- en nieuwjaarswens willen Harmonie Vries en CKC De Holtenhoek alle inwoners van Vries en omstreken een hart onder de riem steken in de huidige onzekere tijden.
We wensen u allen fijne feestdagen en een voorspoedig 2021!

Reacties zijn gesloten.