Woordje van de voorzitter; Harmonie in coronatijd

Hallo, mijn naam is Koos Bruin en ik ben al ruim 30 jaar lid van Harmonie Vries en ruim 12 jaar voorzitter.

Ook ik moest vorig jaar eerst flink wennen dat er even plotseling geen muziek meer was. Geen repetities, geen optredens , geen evenementen. Iets wat allemaal heel gewoon was al die jaren.

In het begin dachten we nog dat het van korte duur zou zijn, maar inmiddels zijn we bijna 1½ jaar verder. Wil dan zeggen dat er helemaal niets gebeurt? Het antwoord daarop is nee.  Als bestuur hebben we vaker online vergaderd als normaal. Dit omdat de situatie steeds onzeker was en je toch probeert te handelen met de informatie die je op dat moment krijgt.

Verder houden we online repetities en voor de majorettes en leerlingen fysieke buitenrepetities. We zijn constant bezig om klaar te zijn zo snel als we weer wat mogen doen. Dat wil zeggen , de leiding is muziek aan het schrijven en muziek uit aan het zoeken voor eerstvolgende evenementen. De commissies van Harmonie Vries zijn achter de schermen bezig om alles toch zoveel mogelijk draaiende te houden. Ik denk hierbij o.a. aan onze muziekcommissie, ledenwerfcommissie, PR-commissie

Wij,  bestuur en vereniging , vinden het belangrijk om contact te houden met de leden en het dorp om betrokkenheid te blijven houden. Ook al is dit niet gemakkelijk omdat we elkaar niet of nauwelijks zien. Gelukkig, en daar zijn we zeer blij om, denken de leden nog steeds actief mee en zijn de leden trouw aan de vereniging.

Wij hopen zo snel als het weer mogelijk wordt, en dat moment komt steeds dichterbij, elkaar weer fysiek te ontmoeten en weer van start te gaan met onze hobby, musiceren. Dat we daarna ons weer aan het dorp gaan presenteren spreekt uiteraard voor zich.  “Music was my first love” en “show must go on” zijn begrippen die hier zeer op van toepassing zijn.

Met vriendelijke groet,

Koos Bruin